eTwinning projekti
eTwinning projekt “Kroz vrijeme zajedno” u šk. 2021./2022. god.
Pregled aktivnosti koje je 2.c razred proveo tijekom šk. 2021./2022. god. u sklopu projekta "Kroz vrijeme zajedno".
-
Učenici su kroz nastavne aktivnosti proveli mnogo aktivnosti vezanih uz projekt "Kroz vrijeme zajedno", ali istaknut ćemo samo 6 najzanimljivijih i najupečatljivijih.
1. aktivnost: Dječje igre naših starih (28.9.)
U suradnji s Gradom Kastvom obilježili smo sportski dan škole na malo drugčiji način i prisjetili se i naučili dječje igre iz prošlih vremena.
Učenici su na 5 punktova imali prilike upoznati sljedeće igre:
– CRVENA KRALJICA
– ŠKOLICE
– PIKULE
– TAPKANJE
– HULA HOP i LASTIK
Zadovoljstvo igrama i projektnim danom najlakše je bilo procijeniti ponašanjem učenika u danima nakon jer su učenici još dugo sve prilike za igru koristili baš za igranje navedenih igara.
2. aktivnost: Bela nedeja – tradicionalna zanimanja Kastavštine – KOŠARI
Učenici su se upoznali sa starim zanimanjem KOŠAR po kojem je područje Kastvaštine bilo vrlo poznato. Izrađivli su se KOŠIĆI i KOŠARE za razne svrhe i svaka je košara imala svoj naziv.
Kroz projektnu aktivnost učenici su:
– čitali slikovnicu Košići
– proučavali košiće koje je učiteljica donijela na uvid
– tušem i perom crtali košić za trešnje
– listove vinove loze otiskivali su na nacrtane košiće nakon što su se osušili
– na Beloj nedeji imali su zadatak pronaći što više proizvoda koje su KOŠARI proizveli
3. aktivnost: Ura – izrada vlastite ure za učenje očitanja vremena
Učenici su izradili svoje ure i kroz period učenja o satima u danu i očitanju vremena s ure na kazaljke, cijelo je vrijeme koristili za aktivnosti u razredu. Igrifikacija nam je služila za uvježbavanje sadržaja pa smo izradili "kockice" sa znamenkama koje bismo zavrtili i brojke koje bjismo dobili – to bismo vrijeme na urama i prikazali.
4. aktivnost: Pjevanje pjesama, čitnje priča i gledanje animiranih filmova s temom ure i vremena
Pjesme koje smo pjevali:
– Ura ide tika taka
– Hickory dickory dock
– O mišu i satovima (Balthazar – slikovnica i animirani film)
5. aktivnost: Izrada digitalnog kalendara za 2022. godinu
Učenici su sudjelovali u natječaju JAT-a u kojemu je zadatak bio napisati hajgu na temu "gradovi". Mi smo se orijentirali na naš grad – Kastav. Učenici su smislili HAIKU i ilustrirali ga – i tako je nastala HAJGA. Najuspješnije hajge poslali smo na spomenuti natječaj dok smo te, ali i sve ostale hajge iskoristili za izradu digitalnog kalendara za 2022. god.
6. aktivnost: Polaganje vremenske kapsule
Učenici su popunili listić s aktualnim interesima i izgledom, napisali pismo sebi u 8. r., a i njihovi su roditelji napisali pismo budućim njima kao "osmašima".
Učiteljica im je također napisala pismo. Korona i druga bolovanja malo su nam poremetila planove pa vremenska kapsula još nije svečano položena u tajništvo škole, ali do kraja svibnja to će biti provedeno.
Plan je da učenici 8.c razreda u šk. god. 2027./2028. na kraju školske godine otvore vremensku kapsulu i pročitaju pismo roditlelja i učiteljice te vide svoje radove.
eTwinning projekt Čudesna tekućina voda
Učenici 3.a razreda obilježili su Svjetski dan voda unutar eTwinning projekta Čudesna tekućina voda autorica Marice Jurić i Ivane Žagar.
Učenici su u skupinama izveli nekoliko pokusa. Ispitali su svojstva i stanja vode. Izradili umne mape.
Izveli su pokuse:
Voda kao otapalo – zaključili su da voda neke tvari otapa, a neke ne otapa.
Slatka duga – zahvaljujući vodi i šećeru izradili su svoju dugu.
Ledište vode – zaključili su da led posipan solju brže se otopio od leda bez soli. Dodatak soli snižava temperaturu pri kojoj se voda ledi. Slana voda neće se zalediti na 0 °C.
Zimi je led opasnost na cestama, stoga dežurne službe i ljudi posipaju sol po cestama.
Vodeni pokrov – pokus pokazuje da je riječ o površinskoj napetosti vode i upravo ona omogućava kukcima, lopoču, lokvanju… da plutaju na površini. Zbog tog pokrova papar ostaje na vodi. Deterdžent uništava prirodni pokrov vode pa čestice papra padaju na dno. Deterdženti uništavaju površinsku napetost vode.
Kapilarnost – ova pojava poznatija je pod nazivom kapilarni učinak. Voda se kreće pomoću vlakana u papirnatim ručnicima. To se događa zbog jače sile prianjanja između vode i papirnatih ručnika.
Čaša će se puniti dok se ne izjednači količina vode u čašama.
Ovaj učinak može se vidjeti i na biljkama kada voda preko stabljike putuje iz korijena do samog lista, cvijeta, ploda.
Kišni oblaci – pokus je pokazao kada kišni oblak dobije dovoljno vode (kruženje vode u prirodi), ta voda mora nekamo otići pa prođe kroz oblak i počne padati kiša.
Isto je kao s našim „oblacima”. Kad se u njima nakupilo dovoljno vode, naša šarena kiša počela je prolaziti kroz oblak u vodu. Promatrajte „oblake” kako mijenjanju masu i izgled, kako se mijenja sastav u njima.
Učenici su pokuse očitavali uz pomoć QR koda. Svaka skupina je imala svoj tablet i svoj pribor za rad. Nakon svakog pokusa izveli su zaključak i predstavili se ostalim skupinama.
Na satu Likovne kulture slikali smo podzemne vode našeg zavičaja.
Na satu Hrvatskog jezika čitali smo pjesme o vodi te pisali eko poruke o zaštiti vode.
eTwinning projekt: “Uz čitanje riječi rastu 2” – integrirani nastavni dan
Učenici 2.c razreda sa svojom su učiteljicom Ivom Orlić u sklopu eTwinning projekta “Uz čitanje riječi rastu 2” proveli integrirani nastavni dan na temu “Zanimanja”.
Povezali su i ostvarili ishode iz predmeta Hrvatski jezik, Priroda i društvo i Sat razrednika.
Započeli su tako što im je učenica Katarina pročitala pjesmu “Dijete”, Zvonimira Baloga. U pjesma govori o tome kako je najljepše zanimanje na svijetu – biti dijete! Uočili su da svi odrasli ljudi imaju zanimanja i upoznali mnoga od njih. U razgovoru o tome koje je zanimanje najteže, bilo je mnogo različitih odgovora, a svi su argumenti bili točni! Zaključili su da su sva zanimanja teška na svoj način i zato je važno raditi posao koji voliš.
Bili su spremni upoznati jednu od kulturnih ustanova u našem gradu – Knjižnicu Kastav i zanimanje “knjižničar”. Poseban doživljaj bio je grupni rad u skrovitim prostorima između polica za knjige.
Za zahvalu knjižničarki što ih je primila, poklonili su joj sliku nastalu u našem razredu, za čiji su rad pjesme Zvonimira Baloga “Krk” i “Cres” poslužile kao motivacija. Pred sam odlazak, učenici su zborno izrecitirali pjesmu “Na kraju zime“, Mladena Kušeca.
Učenici su se tijekom boravka u Knjižnici Kastav ponašali uzorno i u skladu s pravilima ponašanja u kulturnim ustanovama, a većina je izrazila želju vratiti se.
eTwinning projekt Pusni običaji naših krajeva 1
Pusni običaji naših krajeva 1 autorski je projekt učiteljica Ivane Žagar OŠ”Sveti Matej” Viškovo i Daliborke Rotar OŠ”Milan Brozović” Kastav.
Projekt postoji drugu godinu. Uključene su mnoge škole iz cijele Hrvatske. Cilj projekta je proširiti znanja učenika o tradicionalnim pusnim običajima krajeva iz kojih potječu. Kroz provođenje zajedničkih aktivnosti s drugim učenicima iz različitih škola, iz različitih krajeva RH i drugih država učenici će naučiti poštivati različitosti kulturnih običaja.
Za vrijeme karnevala, mesopusta učenici i njihove učiteljice sudjelovali su u raznim projektnim aktivnostima. Svoju suradnju ostvarili su u zajedničkim kolekcijama i interaktivnim pločama.
Projketni partneri su se predstavili i upoznali nas sa svojom školom. Svaki razred izradio je svoj logo projekta.
U sklopu projekta provedene su aktivnosti vezane uz Dan sigurnijeg interneta.
Provele su se aktivnosti poput Karnevalski igrokazi, Pusna kuharica, Pusna lutka, Pusne igre i običaji i druge. Učenici su izrađivali i istraživali bačuku, mačuku ili baltu. Svoje radove prikazali su na Twinspace-u.
Projektni partneri sudjelovali su u završnoj evaluaciji i zajedničkoj Kahoot igri o poznavanju pusnih običaja.
Stvorena je bogata kolekcija digitalnih pusnih igara i kvizova.
Stvorene su kolekcije pusnih igara, slika, likovnih i literarnih radova te slikovnica Pusni običaji naših krajeva 1.
Za sudjelovanje u projektu svi su sudionici nagrađeni diplomom i potvrdom o sudjelovanju.
Autorica projekta: Daliborka Rotar, učitelj mentor
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.