eTwinning projekti
Razredni rap 4.c: “Mali veliki talenti” – Uz čitanje riječi rastu 4
Učenici 4.c razreda osmislili su i uglazbili razredni rap te snimili video o svojim vještinama ne bi li se prijavili na natječaj Konzuma “Mali veliki talenti”.
eTwinning projekt Memento prijateljstva 9
Učenici 4.a razreda sa svojom učiteljicom Daliborkom Rotar i ove godine sudjeluju u eTwinning projektu Memento prijateljstva 9.
Memento prijateljstva 9 je projekt za razvoj vještina tolerancije, prihvaćanja, uočavanja različitosti, poticanja na uspjeh, zajedničkog (suradničkog) rada na uspjehu zajednice (razreda). Projektom se poučava tehnike učenja koje su jako važne za dalji napredak svakog pojedinca kao i razvijati vještine poticanja kreativnosti i vrednovanja vlastitog napredovanja u procesu učenja. Međusobno se surađuje s partnerima u projektu, upoznajemo različite škole, zemlje i njihove osobitosti i potičemo na učenje međukulturalnih razlika.
U školskoj 2022./2023.godini ostvarili smo sljedeće teme:
– Kućni red razreda
-Obaveze prijatelja u razredu
– Pravila pristojnog ponašanja
– Izbor predsjednika razreda
– radionice o osjećajima
– Dan ljubaznosti
– Učiti kako učiti/ suradničko učenje
– radionice o prijateljstvu
-Moj kovčeg igra i vježba pamćenja
– Recept moje bake
– Osmišljavanje nove igre
– Ljekovito bilje mog zavičaja
– Strategije učenja
Memento prijateljstva nas uči vrednotama iskrenog prijateljstva. Radionicama i mini istraživačkim projektima potičemo i stvaramo nove kreativne ideje.
Daliborka Rotar, razrednica
eTwinning projekt Čudesna tekućina voda 3
Svjetski dan voda 22.3.2023.
U odraslog čovjeka voda čini oko 70 % njegove tjelesne težine što ukazuje koliko je ona važna za naš organizam. U udžbeniku smo objasnili neka svojstva vode (stanje vode, oblik, otapanje tvari, prozirnost, temperatura), a ovdje ćemo kroz pokuse zaključiti o još jednom svojstvu – površinskoj napetosti.
Na ovaj način potaknut ćemo učeničku radoznalost, ali i naglasiti važnost upoznavanja sa znanosti te ih potaknuti da razmišljanjem razvijaju svoje kognitivne sposobnosti i steknu kreativnost u pronalaženju odgovora.
Učenici 4.a razreda obilježili su Dan voda sljedećim pokusima na satu Prirode i društva.
Plutajući novčić
Potreban pribor: posuda (manja staklena zdjelica), voda, novčići od aluminija (npr. novčić od 1 ili 2 lipe), spajalica
Postupak: napuni zdjelicu ili neku drugu posudu vodom. Uzmi spajalicu i oblikuj ju tako da njome novčić polagano spustiš na površinu vode. Postupak ponovi, ali ovoga puta bez spajalice i malo bržim pokretom. Promatraj što će se dogoditi.
Kapljice na novčiću
Potreban pribor: posuda (manja staklena zdjelica), voda, novčići od aluminija (npr. novčić od 1 ili 2 lipe), spajalica, kapaljka
Postupak: ponovi sve kao u prethodnom pokusu – pažljivo spajalicom spusti novčić te lagano kapaljkom stavljaj kap po kap na novčić. Promatraj što će se dogoditi.
Kuda plovi ovaj brod?
Potreban pribor: posuda (manja staklena zdjelica), voda, komadić stiropora (može i malo čvršći papir), štapić za uši, sredstvo za pranje posuđa
Postupak: napuni zdjelicu ili neku drugu posudu vodom. Od stiropora izreži oblik brodića (pogledaj fotografiju). Na stražnjoj strani izbuši malenu rupicu. Polagano spusti brodić na površinu vode. Promatraj što će se dogoditi. Zatim štapićem za uši polako u rubicu na brodiću stavi kap sredstva za pranje posuđa. Promatraj što se sada događa.
eTwinning projekt “Uz čitanje riječi rastu 3” i “Lektira bez papira”: 2. aktivnost u 3.c
eTwinning projekt “Uz čitanje riječi rastu 3” i “Lektira bez papira”: 1. aktivnost u 3.c
Polaganje vremenske kapsule u sklopu eTwinning projekta “Kroz vrijeme zajedno”
Projekt: Čokoladni izazov u 1.a
Projekt proveden tijekom listopada 2021. godine u
1. a razredu
OŠ “Milan Brozović” Kastav
Cilj ovog projekta bio je nizom aktivnosti motivirati djecu da uče o tome odakle čokolada dolazi i kako se proizvodi. Nakon uvoda, aktivnosti su navedene strukturiranim redoslijedom kako bi djeca napredovala kroz temu i proširila svoja znanja o pravilnoj prehrani.
Ciljevi projekta su:
- uočiti i opisati način nastanka čokolade
- logički zaključivati, iznositi osobno mišljenje na zadanu temu
- osvijestiti važnost ljudskoga rada.
Kroz ovaj projekt učenici su izgrađivali pravilan stav prema zdravoj prehrani, važnosti ljudskog rada, opažali i opisivali svijet oko sebe služeći se svojim osjetilima i mjerenjima, prepoznali su uzročno-posljedične veze u neposrednome okružju te postavljali pitanja povezana s opaženim promjenama u prirodi, prirodnim ili društvenim pojavama, objašnjavali uočeno, iskustveno, doživljeno ili istraženo i raspravljali, uspoređivali i prikazivali rezultate te donosili jednostavne zaključke.
Provedene aktivnosti projektnih partnera objavljene su putem Twinspaca na ovoj poveznici: https://live.etwinning.net/projects/project/312403
Projekt je proveden s drugim partnerskim školama iz Republike Hrvatske i drugih zemalja.
Aktivnosti tijekom projekta (stvaranje priča):
- Predstavljamo vam čokoladu
- Čokolada: od zrna do pločice
- Postupci izrade čokolade
- Pokus s topljenjem čokolade
- Rasprava o bijeloj čokoladi
- Matematika čokoladnih pločica
- Dizajn vlastitog čokoladnog proizvoda
- Stvaranje priča: Odbjegla čokoladna palačinka, Divovski čokoladni sendvič, Ivica i Marica i kuća slatkiša, Čokoladni dječak (na temelju medenjaka), Mali vitez i čokoladna torta, Vruća čokolada za pohlepnu gusku, Čokoladno čudovište: https://vimeo.com/634709697
Projekt je proveden od 15. listopada 2021. do 15. ožujka 2021. Komunikacija između projektnih partnera odvijala se putem Twinspacea.
Videokonferencija Sigurnim korakom u školu 3
Učenici 3.a razreda sa svojom učiteljicom sudjelovali su u videokonferenciji s ostalim projektnim partnerima iz eTwinning projekta Sigurnim korakom u školu 3.
Imali su priliku sudjelovati u Kahoot kvizu Obnovljivi izvori energije te osvojiti 1., 3. i 5. mjesto u poznavanju sadržaja.
Učenici su imali priliku predstaviti svoje uratke – vjetrenjače i zračne automobile kao jedan primjer obnovljive energije.
Videokonferencija je bila prepuna dobre energije. Suradnja između učenika i škola je ostvarena.
e-Twinning projekt: Čudesna tekućina voda 2 u 1.a razredu
Projekt “Čudesna tekućina voda 2″, zahvaljujući portalu eTwinning i uspješnoj suradnji partnerskih škola iz Republike Hrvatske i drugih zemalja, nastavlja se i u 2022. godini!
Projekt sadrži aktivnosti kojima se pokušava učenicima ukazati na važnost vode u cijelome svijetu. Zbog sve veće važnosti očuvanja vode u svijetu, kroz cijelu je godinu potrebno savjesno o njoj brinuti. Jedan je dan samo opomena i podsjetnik za sve ostale dane. Ovaj je projekt tek kapljica u moru kojim se pokušavaju potaknuti ideje i stvaralački rad učenika. I ove školske godine učenici OŠ “Milan Brozović” Kastav, nastavili su sa aktivnostima vezanim uz obilježavanje Svjetskog dana voda i to po drugi put u projektu Čudesna tekućina voda 2, autorica Marice Jurić i Ivane Žagar. Zajedničko putovanje kroz čudesnu tekućinu vodu učenici su započeli pričom o maloj kapljici Karli koja već milijunima godina kruži u prirodi i prošla je i kroz probavni sustav dinosaura.
Učenici 1.a razreda OŠ “Milan Brozović” Kastav, uz obilježavanje Svjetskog dana voda, istraživali su i pričali o vodi. Na pitanje za što nam služi voda, djeca su došla do raznih zaključaka. Jedna učenica je rekla da voda služi za kupanje i piće, a jedan od učenika je izjavio da vode ima u slini. Uz pomoć dječje enciklopedije saznali smo da je voda najzdravije piće bez okusa i mirisa. Listajući enciklopediju upoznali smo oceane, rijeke, potoke, močvare i jezera. Naučili smo da naša Hrvatska ima Jadransko more. Izvodili su razne pokuse s vodom i isprobavali razne okuse: što se događa s vodom kada se u nju stavi šećer, sol, limunska kiselina. Osim pokusa, radili smo sok od vode i Cedevite te smo spoznali kada se u vodu stavi boja, voda promijeni boju. Istraživali smo koje stvari iz naše pernice plutaju, a koje tonu.
Uz obilježavanje Dana voda učenici su učili čitati podatke iz piktograma. Pisali su i zabavljali se sastavljajući nevidljive poruke svojim prijateljima: iscijedi su limun, dodali par kapi vode i dobro izmiješali žličicom. Štapić za uši poslužio je kao olovka. Umočili su vrh štapića omotan vatom u limunov sok i napisali poruke na običnom bijelom papiru. Dok su pisali poruku, trag limunovog soka bio je vidljiv toliko da su mogli napisati poruku. Kad se sok osušio, papir je opet izgledao kao komad praznog bijelog papira na kojemu ništa ne piše. Stavili su poruke na prozorsko staklo u učionici oko pola sata na sunčevoj svjetlosti i poruka se pojavila. Oduševljeno su čitali poruke. Limunov sok (kao i sok mnogih drugih vrsta voća) sadrži otopljene spojeve grafita koji su bezbojni. Kad se papir zagrije, grafitni spojevi se pretvaraju u crni grafit i slova postanu vidljiva.
Vodenim bojama i tehnikom mokro na mokro slikali su kišu i dugu, zaključili su da nam je voda važna u stvaranju zanimljivih radova.