Glazbeni odjel

Zašto glazba i zašto glazbena škola?

Uslijed vrlo zgusnutog i opširnog nastavnog programa svih redovnih osnovnih škola, posve je razumljivo da roditelje čija djeca pokazuju interes za glazbom muči niz dilema i pitanja koje predvodi ono krucijalno: upisati svoje dijete ili ipak ne u glazbenu školu. Ovaj kratki članak donosi poneki odgovor i pojašnjenje uz ovakve dileme.

Znate li da naš prvi susret s glazbom kreće slušanjem zvukova koje čujemo još dok smo fetus i to između dvadeset trećeg i dvadeset sedmog tjedna trudnoće? Istraživanja pokazuju da od tog trenutka svako živo biće može slušanjem glazbe na razne načine utjecati na svoje emocije i psihofizičke sposobnosti, poboljšati kvalitetu svog života i unaprijediti osobni rast. Fizički glazba jača imunološki sustav, razvija mozak i čini nas pametnijima, omogućava veću tjelesnu izdržljivost, regulira otkucaje srca i tlak te poboljšava motoričke sposobnosti, dok psihički pomaže u suočavanju s demencijom i depresijom, smanjuje stres, tjeskobu i bol, podiže i mijenja raspoloženje te razvija memoriju i dužu koncentraciju. Unatoč svim navedenim dobrobitima kojima nas glazba časti, njezina je najveća snaga u činjenici da olakšava izražavanje naših emocija što je danas jedan od vodećih problema kod djece i mladih. Može li više i bolje? Može. Glazba je toliko moćna alatka da je prava šteta ne iskoristiti sve njezine blagodati koje su nam u svakom trenutku dostupne.

Proučavanjem glazbe kao sveprisutnog čimbenika sredine u kojoj živimo, mnogi su znanstvenici dokazali da ne postoji takav stimulans koji simultano utječe na široka područja mozga kao što je glazba. Ona je toliko kompleksna da mozak tijekom slušanja glazbe nalikuje na „božićno drvce”. Za sada nije poznata ni jedna druga vrsta ljudske aktivnosti, osim vježbanja matematike, u kojoj se ljudski mozak oporavlja, točnije razvija toliko velikom brzinom. Otkriveno je kako glazba najviše utječe na mozak baš tijekom učenja sviranja glazbenih instrumenata ili pak pjevanja, jer se tada stvaraju nove moždane poveznice (odnosno mozak postaje pametniji), dok se pak kod pjevanja u klapama ili zboru te grupnoga sviranja valovi u mozgovima sudionika sinkroniziraju do krajnjih granica. Ti isti sinkronizirani valovi potiču opuštanje, razvijaju memoriju i emocionalnu inteligenciju, pozitivno utječu na razvoj funkcionalnog govora i komunikacijskih sposobnosti, potiču samostalnost i samopouzdanje te motiviraju socijalnu interakciju. U prijevodu, glazba je univerzalni jezik čovječanstva i ima jedinstvenu moć probuditi kreativnost te ujediniti društva i pojedince.

Uza sve navedeno, jasno je da niz razvojnih karakteristika svakog pojedinca, koje bavljenje glazbom svakodnevno unaprjeđuje, itekako pomaže djeci u njihovim aktivnostima čak i unutar nastavnog procesa redovne škole. Savjet je svakako da ne oklijevate previše. Ako ste u bilo kojem trenutku ili bilo kojoj situaciji primijetili da je glazba potaknula interes vašeg djeteta za učenjem i istraživanjem, omogućite djetetu da prouči svijet glazbe i krenite put audicije u Glazbenu školu. Dva sata tjedno solfeggia te dva sata tjedno individualne nastave učenja nekog instrumenta zasigurno će probuditi zaspalu kreativnost i poboljšati koncentraciju. A sama audicija nije ništa strašno te se preporučuje na audiciju dovesti dijete potpuno nespremno (ne treba ništa učiti niti se na bilo koji način pripremati)! Stručni učitelji Glazbene škole kroz smijeh, igru i zabavu provjeravat će djetetove slušne, ritamske i memorijske sposobnosti. Sve pojedinosti vezane uz audiciju za upis u Glazbenu školu navedene su na web stranici Škole (u našoj školi već krajem mjeseca travnja).

Nakon pokretanja ove drukčije i svakako, za većinu roditelja, nove perspektive, ostaje samo da vašu najveću dilemu oko upisa u glazbenu školu pretvorimo u sitnu i nevažnu. Kako? Itekako smo svjesni da svako dijete ima mnoštvo obaveza u redovnoj školi, da se uz redovnu školu bavi i nekim sportom, plesom ili drugim zanimljivim aktivnostima. Borba s vremenom u danu, tjednu i mjesecu u svakoj obitelji postala je nepisano pravilo. U nekim trenucima roditelji se osjećaju kao taxi koji dijete prevozi s jedne točke na drugu i pitaju se treba li im zaista još jedna aktivnost odnosno obaveza koja će njihovo dijete dodatno izmoriti. Ovakvo razmišljanje roditelja ujedno je i najčešći razlog zbog kojeg odustaju od razmatranja upisa djece u glazbenu školu. Međutim, oni roditelji koji se ipak odluče pokušati, vrlo brzo shvate da glazbena škola za njihovu djecu nije još jedna dodatna aktivnost, već aktivni odmor mozga koji u glazbenoj školi odmara od napete svakodnevnice i velikog obujma gradiva redovne škole, a istovremeno zainteresirano usvaja razne obrazovne sadržaje. Ono što nam iznova iz godine u godinu mališani pokazuju je da vole boraviti u glazbenoj školi i učiti o glazbi, da s osmjehom dolaze i odlaze iz glazbene škole, da uslijed nastavnog procesa vole komunicirati i izražavati svoje emocije i stavove, stvarati nova prijateljstva, učiti kako respektirati sebe, podržavati svoje prijatelje i uvažavati raznolikost mišljenja svih oko sebe. Zapravo dokazuju da je glazbena škola mnogo više od učenja i prakticiranja glazbe. Ona daje uvid u gotovo sve životne vrijednosti koje polako, ponukani užurbanom svakodnevnicom, zaboravljamo: radost, iskrenost svojih osjećaja, poštivanje i timski rad. Zaista više nego dovoljan razlog da vašem djetetu i glazbi pružite priliku.

„Glazba je duša svemiru, krilo umu, let mašti i život svemu što postoji.“ (Platon)

mr. art. Tajana Dukić

Adventski koncert učenika Glazbenog odjela

Adventski koncert učenika Glazbenog odjela

U petak, 13. prosinca, Glazbeni je odjel održao svoj već tradicionalni Adventski koncert komornih ansambla, orkestara i zbora u Gradu Kastvu.

Koncert je uz pomoć Turističke zajednice i Grada Kastva organiziran u grijanom šatoru kraj Boćarskog doma “Slavko Stanić”.

U prepunom šatoru, nastupilo je gotovo devedeset učenika Glazbenog odjela koji pohađaju nastavu komorne glazbe glasovira, klarineta i harmonike, gitarskog i violinističkog orkestra te zbora.

Zahvaljujemo se svima koji su nam pomogli organizirati koncert te osigurali svim učenicima topli čaj i keksiće.

Veselimo se novim skorim druženjima!

mr. art. Tajana Dukić

Veliki uspjeh na Međunarodnom natjecanju Ars Nova u Trstu

Veliki uspjeh na Međunarodnom natjecanju Ars Nova u Trstu

Na 18. Međunarodnom natjecanju Ars Nova za mlade glazbenike u Trstu koje se održava između 7. i 10. prosinca 2023., Glazbeni odjel OŠ „Milan Brozović“ predstavljao je glasovirski duo DuANA.

Ana Santini i Ana Zamarin nastupile su u kategoriji komorna glazba (kategorija A – do 15 godina) i osvojile II. nagradu (92/100 bodova). Za nastup ih je pripremila učiteljica Katarina Jurić, prof.

Čestitamo i želimo ovom dvojcu s kormilarom puno uspjeha u daljnjem radu!

Skip to content