Učenici 3.a razreda obilježili su Svjetski dan voda unutar eTwinning projekta Čudesna tekućina voda autorica Marice Jurić i Ivane Žagar.
Učenici su u skupinama izveli nekoliko pokusa. Ispitali su svojstva i stanja vode. Izradili umne mape.
Izveli su pokuse:
Voda kao otapalo – zaključili su da voda neke tvari otapa, a neke ne otapa.
Slatka duga – zahvaljujući vodi i šećeru izradili su svoju dugu.
Ledište vode – zaključili su da led posipan solju brže se otopio od leda bez soli. Dodatak soli snižava temperaturu pri kojoj se voda ledi. Slana voda neće se zalediti na 0 °C.
Zimi je led opasnost na cestama, stoga dežurne službe i ljudi posipaju sol po cestama.
Vodeni pokrov – pokus pokazuje da je riječ o površinskoj napetosti vode i upravo ona omogućava kukcima, lopoču, lokvanju… da plutaju na površini. Zbog tog pokrova papar ostaje na vodi. Deterdžent uništava prirodni pokrov vode pa čestice papra padaju na dno. Deterdženti uništavaju površinsku napetost vode.
Kapilarnost – ova pojava poznatija je pod nazivom kapilarni učinak. Voda se kreće pomoću vlakana u papirnatim ručnicima. To se događa zbog jače sile prianjanja između vode i papirnatih ručnika.
Čaša će se puniti dok se ne izjednači količina vode u čašama.
Ovaj učinak može se vidjeti i na biljkama kada voda preko stabljike putuje iz korijena do samog lista, cvijeta, ploda.
Kišni oblaci – pokus je pokazao kada kišni oblak dobije dovoljno vode (kruženje vode u prirodi), ta voda mora nekamo otići pa prođe kroz oblak i počne padati kiša.
Isto je kao s našim „oblacima”. Kad se u njima nakupilo dovoljno vode, naša šarena kiša počela je prolaziti kroz oblak u vodu. Promatrajte „oblake” kako mijenjanju masu i izgled, kako se mijenja sastav u njima.
Učenici su pokuse očitavali uz pomoć QR koda. Svaka skupina je imala svoj tablet i svoj pribor za rad. Nakon svakog pokusa izveli su zaključak i predstavili se ostalim skupinama.
Na satu Likovne kulture slikali smo podzemne vode našeg zavičaja.
Na satu Hrvatskog jezika čitali smo pjesme o vodi te pisali eko poruke o zaštiti vode.